Case study

Brindle: Onderzoek hondeneigenaren

Brindle is een content platform dat onderdeel is van Noon Creative. Op dit platform delen wij blogs, artikelen, product reviews en consumenten onderzoeken. Brindle hebben wij onderzoek gedaan onder meer dan 1000+ hondeneigenaren in Nederland.

inleiding

Het project

Voor het project ‘Duurzaam op pad’ hebben wij Outdoor Point geholpen met het ontwikkelen van de twee routekaarten voor de Kolonie Route en de Drents-Friese Wold Route. Vervolgens hebben we de fysieke drieluik folder ontworpen en de bijbehorende online routebeschrijving, die alleen via een QR-code te benaderen is. Ter promotie hebben we diverse landingspagina’s opgezet en geoptimaliseerd voor hoge Google ranking. Tevens hebben we een Google Ads campagne opgezet om de bezoekers die de pagina organisch niet kunnen vinden toch te bereiken.

klantonderzoek

Ontwikkeling vragenlijst

Voor de enquete hebben we 20 vragen opgesteld voor hondeneigenaren in Nederland. Het doel van dit onderzoek is om de hondeneigenaren in Nederland aan de tand te voelen over het ras van hun hond, gezondheid, gedrag, eten, omgang met kinderen en andere honden. Aan het einde van de vragenlijst konden deelnemers aangeven of ze mee wilden doen aan de gekoppelde winactie. Daarvoor hadden ze de mogelijkheid om een e-mailadres achter te laten.

web design

Landingspagina ontwerp

Voor de enquete hebben we een landingspagina opgezet waar men, na een korte introductie, kon door klikken naar de vragenlijst. Naast deze vragenlijst hebben we een advertentieblok geplaatst voor Google Adsense advertenties om een deel van de gemaakte kosten terug te verdienen. 

100
Uniek bereik
0 %
CTR

webdesign

Facebook & Instagram Ads

Om de juiste doelgroep voor de enquete te bereiken hebben we een betaalde advertentiecampagne opgezet over de platformen van Facebook en Instagram. Deze advertenties waren gericht op hondeneigenaren in Nederland en hadden een looptijd van ongeveer 1 maand. In totaal hebben de advertenties unieke 16.340 hondeneigenaren bereikt en hebben 1427 mensen op de advertentie geklikt, wat een CTR (doorklikratio) van 8,73% heeft opgeleverd én slechts €0,06 per klik heeft gekost. Uiteindelijk hebben 1036 mensen deelgenomen aan de enquete. 

Copywriting

Onderzoeksartikel van resultaten

De resultaten uit het onderzoek hebben we in een Excel bestand onder elkaar gezet. Deze resultaten hebben we doorgenomen en de belangrijkste uitkomsten uitgeschreven. Door de variatie aan vragen hebben we de ook mogelijkheid gehad om bepaalde resultaten aan elkaar te linken. Al deze informatie hebben we, compleet met grafieken, gedeeld in een artikel dat uit meer dan 2000+ woorden bestaat.  

100
Ontvangers
0 %
Open rate

e-mail marketing

Delen van onderzoeksresultaten

Door het koppelen van een winactie aan de vragenlijst hebben we, naast een heleboel nuttige informatie, ook een mooie e-maillijst kunnen opbouwen. In totaal hebben we bijna 900 zeer waardevolle e-mailadressen weten te ontvangen. Deze lijst is opgebouwd volledig volgens de AVG-richtlijnen. De mail met een link naar het artikel waar zij zelf aan hebben meegewerkt werd verstuurd naar deze 898 ontvangers en had een open rate van 61,1%. Deze lijst kan gebruikt worden om in de toekomst meer relevante artikelen te delen, maar ook om te benaderen voor het volgende onderzoek.

Wil jij net als Brindle met ons aan de slag voor meer online groei?

Wij helpen je graag jouw online project tot een succes te maken. Maak snel kennis met ons.