Case study

Doclogic: Klantcases als leadgenerator

Doclogic in Meppel is een innoverende ICT-dienstverlener die organisaties adviseert, stimuleert en begeleidt met diverse implementatietrajecten rondom Digitaal Werken.

 

Door middel van het toonaangevende producten- en diensten portfolio kan Doclogic de beste oplossingen leveren voor het beheren van digitale informatie en het verbeteren van bedrijfsprocessen.

 

In totaal werken 15 toegewijde medewerkers voor meer dan 130 toonaangevende klanten in de werkgebieden educatie, zorg, zakelijke dienstverlening, waterschappen, ministeries, rijksoverheid, veiligheidsregio’s en vastgoed.

inleiding

Het project

Binnen de genoemde werkgebieden heeft Noon Creative in opdracht van Doclogic tal van klantcases van begin tot eind ontwikkeld. Deze klantcases brengen een implementatie, integratie of transitie van een digitaal traject bij een specifieke klant in kaart, in woord en beeld.

 

De klanten zijn in de klantcase aan het woord en zij nemen de lezer mee in het traject dat zij met Doclogic hebben doorlopen. Daarbij wordt, uiteraard, aandacht gegeven aan de positieve resultaten van het traject, maar worden ook een kritische noot en de ‘lessons learned’ niet gemeden. Hierdoor zijn de klantcases super waardevol gebleken als het gaat om het op een geloofwaardige manier inzetten van ambassadeurs.

Het proces

Van interview tot publicatie

Voordat een klant benaderd wordt voor een klantcase moet er in ieder geval recentelijk een project zijn afgerond en binnen de focus sectoren vallen. 

 

In de meest ideale situatie heeft de klant meerdere oplossingen of sectorspecifieke applicaties draaien, zodat ook de onderlinge samenhang kan worden aangetoond.

Het proces in hoofdlijnen

hubspot marketing

Leadgeneratie

Naast het overbrengen van een zo goed mogelijk beeld van een specifiek digitaal traject hebben de klantcases ook het doel om zo veel mogelijk leads te genereren. Na publicatie wordt de klantcase dan ook ingezet om nieuwe potentiële klanten te bereiken.

 

Via Hubspot wordt een downloadformulier, workflow, landingspagina en e-mailcampagne opgezet. Na de publicatie worden LinkedIn Ads, Google Ads en zoekmachine optimalisatie ingezet om via gerichte campagnes de klantcase te promoten.

Wil jij net als Doclogic met ons aan de slag voor meer online groei?

Wij helpen je graag jouw online project tot een succes te maken. Maak snel kennis met ons.