Case study

Outdoor Point: Duurzaam op pad

Outdoor Point biedt toeristen in Zuid-West Drenthe een unieke belevenis door ze duurzaam op pad te sturen op een van hun elektrische voertuigen. In samenwerking met Outdoor Point hebben wij twee routes ontwikkeld die toeristen meeneemt door de Drentse Natuur. 

inleiding

Het project

Voor het project ‘Duurzaam op pad’ hebben wij Outdoor Point geholpen met het ontwikkelen van de twee routekaarten voor de Kolonie Route en de Drents-Friese Wold Route. Vervolgens hebben we de fysieke drieluik folder ontworpen en de bijbehorende online routebeschrijving, die alleen via een QR-code te benaderen is. Ter promotie hebben we diverse landingspagina’s opgezet en geoptimaliseerd voor hoge Google ranking. Tevens hebben we een Google Ads campagne opgezet om de bezoekers die de pagina organisch niet kunnen vinden toch te bereiken.

Bram Bosma
Bram BosmaEigenaar Outdoor Point
Lees verder
Noon Creative is een hele fijne partner om mee samen te werken, Ralph neemt de tijd voor je en denkt graag mee. Wij zijn zijn al een aantal jaren erg tevreden over de samenwerking en bevelen Noon Creative aan als het gaat om marketing, communicatie, websites en vele andere online en offline oplossingen!

Grafisch design

Ontwikkeling Routekaarten

Het team van Outdoor Point heeft de inhoud van de routes verzorgd en een kaart aangeleverd van de  beide routes (Kolonie Route en Drents-Friese Wold Route). Deze kaarten hebben wij ontwikkeld naar een uniek concept dat precies past in de huisstijl van Outdoor Point, compleet met plaatsnamen, wegen, bos, heide, water en bezienswaardigheden. 

print design

Drieluik Folder Ontwerp

Deelnemers van de routes worden op pad gestuurd met een E-tours Routekaart inclusief puzzel. Deze drieluik folder bevat aan de binnenkant het unieke routekaartje met legenda, hashtag voor Instagram én QR-code. Op de buitenkant van de drieluik folder staat de uitgeschreven routebeschrijving, puzzelvragen die onderweg op de folder ingevuld kunnen worden en de contactgegevens van Outdoor Point.

webdesign

Online Routebeschrijving

Van de routebeschrijving op de drieluik folder hebben we ook online versie ontwikkeld, zodat meerdere mensen uit de groep toegang hebben tot de route. Deze pagina is alleen te benaderen via de QR-code op de folder. Deze online routebeschrijving bevat extra’s zoals foto’s voor de diverse knooppunten én de mogelijkheid om het goede antwoord van de puzzel te checken. Indien er een juist antwoord wordt ingevuld wordt men doorverwezen naar een aparte pagina. Op vertoon van deze pagina krijgt men een leuk presentje achteraf. Tevens vragen we de mensen zich vrijblijvend te abonneren op de diverse social media kanalen van Outdoor Point óf om een review achter te laten.

WEBdesign

Landingspagina

Per route en voertuig hebben we landingspagina’s ontwikkeld op de website van Outdoor Point. Op deze landingspagina wordt een korte uitleg gegeven van de voertuigen, wat is inbegrepen bij de route, reviews van eerdere gasten, tarieven en natuurlijk een duidelijke call-to-action. Deze ‘CTA’ leidt naar een reserveringsformulier die direct in hun e-mailbox belandt. 

SEO & Google ads

Vergroten online vindbaarheid

Omdat de deelnemers voor een groot deel toeristen en dagjesmensen zijn hebben we ingezet op goede vindbaarheid op Google. We hebben de landingspagina’s geoptimaliseerd, met als resultaat dat we op meerdere competitieve zoekwoorden tussen de plek 1 en 6 ranken. Momenteel levert dit meer dan 540 unieke bezoekers per maand op. Dit resulteert in meer dan 50 online reserveringen per maand (e-mail- en telefoonreserveringen niet inbegrepen). Voor de zoekwoorden waar minder goed op wordt gescoord zijn Google Ads ingezet om ook die zoekers (120+ p/m) naar de website te krijgen.

100 +
Organische bezoekers
100 +
Unieke bezoekers

SEO & Google ads

Vergroten online vindbaarheid

Omdat de deelnemers voor een groot deel toeristen en dagjesmensen zijn hebben we ingezet op goede vindbaarheid op Google. We hebben de landingspagina’s geoptimaliseerd, met als resultaat dat we op meerdere competitieve zoekwoorden tussen de plek 1 en 6 ranken. Momenteel levert dit meer dan 540 unieke bezoekers per maand op. Dit resulteert in meer dan 50 online reserveringen per maand (e-mail- en telefoonreserveringen niet inbegrepen). Voor de zoekwoorden waar minder goed op wordt gescoord zijn Google Ads ingezet om ook die zoekers (120+ p/m) naar de website te krijgen.

Wil jij net als Outdoor Point met ons aan de slag voor meer online groei?

Wij helpen je graag jouw online project tot een succes te maken. Maak snel kennis met ons.