Case study

VVD Meppel, Verkiezingscampagne 2022

Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 hebben wij de Meppeler VVD mogen ondersteunen met hun verkiezingscampagne. Deze campagne bestond uit het ontwerpen van het digitale verkiezingsprogramma, verkiezingsposters, social media berichten, flyers, banners en spandoeken. Maar ook het inzetten van social media advertenties op Facebook en Instagram

Grafisch Ontwerp

Uitingen verkiezingscampagne

Noon Creative heeft zich voornamelijk bezig gehouden met de ontwikkeling van de visuele uitingen. Dit omvat het ontwerpen van het verkiezingsprogramma (digitaal), de verkiezingsposter, een leporello (harmonicaboekje), A5 flyer, diverse spandoeken, rolbanners, advertentie in de Nieuwe Meppeler en flyers voor de persoonlijke campagne.

Social Media

Social Media Posts

Social media is een belangrijk kanaal voor gemeenteraadsverkiezingen. Voor deze posts hebben we samen met de lijsttrekker Robin van Ulzen belangrijke punten uit het verkiezingsprogramma vertaald naar social content. Deze punten hebben we gekoppeld aan de verantwoordelijke kandidaat, in combinatie met een persoonlijke quote/boodschap van de kandidaat zelf. 


Naast de vaste posts hebben we diverse video’s van kandidaat 1 t/m 6 geplaatst. Alle posts hebben organisch op Facebook ruim 25.000 mensen in Meppel bereikt (niet uniek) en op Instagram bijna 4.000 unieke Meppelers.

100 +
Bereikte mensen

Social ads

13500+ betaald bereik op social media

Wil je op social media veel mensen bereiken dan zijn betaalde advertenties een goed middel. Voor de VVD hebben we eerst een verificatietraject doorlopen om politieke advertenties te mogen publiceren. We hebben voor elk standpunt dat in de video’s besproken wordt een specifieke doelgroep getarget. In totaal hebben we via de advertenties een extra 13.500 mensen in en rondom Meppel bereikt.

Wil jij net als VVD Meppel met ons aan de slag voor maximale exposure?

Wij helpen je graag jouw project tot een succes te maken. Maak snel kennis met ons.